Lutraki iznenada / grčka - putopis

Kategorija: Turizam
Tagovi: Letovanje, Turizam, Putovanja, Grčka, Lutraki, Grčka Leto

Da mi je neko rekao da ću te godine leto provesti u banji samo bih se podrugljivo nasmejao. Moja prva misao je bila “kakva banja, pa nemam 70 godina da se brčkam u blatu il’ šta već nude”. Zapravo nisam mislio da ću igde ići te godine. Imao sam puno obaveza na fakultetu, kao i devojka, i nije delovalo moguće da ću imati makar nedelju dana za sebe.

Imao sam više ispita, a među njima i jedan obimniji za koji sam očekivao da će mi biti neophodno celo leto da ga spremim. Međutim, drugovi su me nagovarali da pokušam makar da izađem - ništa te ne košta da probaš - i ja ih poslušah. Imao sam ludačku sreću, spremio sam par pitanja i baš njih sam izvukao! Leto evo mene....

Kada sam se osvestio nakon par dana i shvatio šta mi se desilo, dočekalo me novo iznenađenje. Moji su odlučili da nagrade moje požrtvovanje (nisam im baš rekao da sam imao više sreće nego pameti) i da me časte letovanjem.

Budući da uopšte nisam ni razmišljao o letovanju pre ispita, nisam imao pojma gde bih išao. Devojka se nije mnogo interesovala. Lutraki mi nije bio ni na pameti, a pronašao sam nekoliko gotivnih last minute ponuda. Zapravo nikada ranije nisam čuo za Lutraki koji se nalazi na samom ulazu na Peloponez.

O da! Mnogo je bolje od sedenja kod kuće.

Nekako smo se uklopili, tako da sam na putovanje pošao sa devojkom. Iako vožnja kolima ima svojih prednosti, ali i mana, kad sedneš u autobus ne razmišljaš o putevima, putarini, gorivu. Samo sediš i čekaš. Na dosadan način, ali učinkovit. Prvi utisak kad smo stigli u Lutraki bio je da je to klasično Grčko turističko mesto, uske ulice ispunjene apartmanskim kompleksima.

Primamljiva uobičajenost grčkog letovališta

Planine u pozadini stvaraju interesantan pejzaž. Jedva smo čekali da se brćnemo, a cilj je bila gradska plaža. Voda je stvarno čista i plaža ima plavu zastavicu, ali ja ne podnosim šljunak. Plaža je duga, uređena, ima kafića, suncobrana i ležaljki. Nije da smo nešto posebno bili oduševljeni, ali zaista jeste ok.

Sjajna lokacija za obilazak Peloponeza, prirodnih lepota i Atine

Drugi dan smo proveli u obilasku Atine. Svakako nezaboravno iskustvo, ali nije predmet ove priče pa se neću zadržavati na tome. Tokom sledećeg dana postojala je opcija za izlet i obilazak jezera Vouliagmeni. Dvoumili smo se da li da idemo, ali smo čuli da je to jedna od najvećih atrakcija u ovom regionu pa smo se na kraju odlučili da mu damo šansu.

Laguna je prelepa, kristalna plava voda i peščana plaža (konačno) pružila nam je pravo zadovoljstvo. Na samoj plaži ima više kafića i restorana. Osećaj koji pruža ukusno jelo na samoj obali zalivskog mora, u kafanskoj atmosferi na pesku uz zvuk talasa je bio neverovatan! Ispiti, gde su nestali?

Još kad zalegnete u hlad drveća, ma milina… Na tom izletu smo obišli i svetionik sa kog se pruža magičan pogled na ostatak Peleponeza, a posetili smo i Herin hram i upoznali se sa još Grčke istorije.

Nećemo ovog puta pričati o samoj antici i fantastičnoj istoriji Grčke, čije tragove kriju brojna arheološka nalazišta, teatri i hramovi na Peloponezu. O tome bi se mogla ispričati potpuno nova priča, a mi smo čak 3 dana proveli obilazeći neverovatne krajolike uz eho istorije za nama.

Banjsko letovanje

U međuvremenu sam saznao da je Lutraki jedna od najpopularnijih destinacija u Grčkoj kada je Spa turizam u pitanju. Grci su se potrudili da stvore lepu priču i uvežu legende i istoriju sa gradom. Priča se da su Spartanci dolazili ovde kako bi koristili delotvornost lekovitih voda.

U Lutrakiju zapravo izvire mineralna voda koja se potom flašira i jedna je od najprodavanijih flaširanih voda u celoj Grčkoj. Uprkos tome, odlučili smo da ne pijemo vodu sa česme, iako su nam savetovali da je voda sasvim u redu. Znate onu “nikad se ne zna?”. Ovih par dana mi je postalo znatno važnije nego što sam mislio i ne bih voleo da ih provedem nikako drugačije nego u uživanju. Lutraki je zaslužan za to.

Zašto i mi ne bismo krenuli koracima Spartanaca? Malo smo istraživali i naišli na super ponudu u jednom od spa centara. Sauna, bazeni sa termalnom vodom, tursko kupatilo, terapija blatom, masaže, kroz sve smo prošli.

Krenuo sam bez ikakvih očekivanja, čak sam imao i odbojan stav prema svemu tome (što je bilo moguće zaključiti sa početka teksta). Međutim, devojka me je nagovorila i nisam zažalio. Plašim se da sam sad navučen i često čeznem za ,,bansjkim’’ tretmanom. Mada to nije baš kako mi gledamo na banje, tamo je pristup mnogo moderniji i usmeren je na relaksaciju, a ne na klasično banjsko lečenje.

U narednim danima obilazili smo Peloponez potpuno opušteni. Kombinacija uživanja na najlepšim plažama i obilazak kulturnih atrakcija između stvara mnogo više uspomena od prostog provođenja vremena na plaži.

Ubrzo je došao i taj dan kad smo morali da krenemo nazad. Ovo mi je bilo jedno od najlepših putovanja. Možda je to i do kombinacije spontanosti i neočekivanih događaja sa lepotama Lutrakija i Peleponeza, ali je svakako putovanje koje pamtim i rado preporučujem.

U redu, Lutraki nije Sanorini, kada je u pitanju luksuz i atraktivnost mesta, ali uz Lutraki nema greške ako volite miran letnji odmor, za porodice i sve turiste kojima je potrebna pauza. Pauza od stresa.

Nema objavljenih komentara.

Prijavite se da biste objavili novi komentar
Poznavalac22
Istražuj, testiraj, odbaci/primeni = unapredi sebe.