Putovanja

Skraćena verzija doživljaja iz pariza.........

Kategorija: Glavna
Tagovi: Tagovi nisu upisani
3 komentara

Pariz ... grad svetlosti ... Stigli smo  u četvrtak oko 12 sati , malo nas provezli po gradu autobusom Bila sam iznenađena  koliko sam zaboravila od grada .. ali na svu sreću brzo se prisećam ...

Luvr, Concorde, Invalidi ... sve se polako vraćalo. Posle smeštaja  krenuli smo u grad i našla sam odmah svoj omiljeni restoran  ( lanac restorana ) u Parizu ... "Leon" .

To je Briselski lanac restorana koji prave samo školjke... ali kako to rade..Jedna uskladjena, usmerena, delikatna eksplozija u čulo ukusa :)). Mislila sam da ćemo se još šetati ali smo svo troje bili slomljeni .. hotel i spavanje...

Petak : Krenuli ujutru prema Luvru ( oko 15 minuta pešice ),  motali se po dvorištu , razgledali malu trijumfalnu kapiju , posle otišli do Konkorda kroz park ( park je prelep, sa gomilama statua ). Muvali se i smucali po Konkordu ,da bi posle krstarili brodom ( taman kad smo se umorili ).Posle toga krenuli na pohod osvajanja Ajfelove kule,  i naravno .. pokolebali se ( na trenutak ) kad smo videli ogromne redove. Shvatili smo da je najmanji red na penjanju pešice do drugog sprata i ja se naivno dala nagovoriti na planinarenje u sred Pariza :))). Popeli se na drugi sprat Ajfelove kule ( ne želim da se prisećam kako je to bilo.. samo mi žao što nisam ponela presvlaku ) i čekali dugo na lift do trećeg sprata. Ali isplatilo se.. pogled je .... .. neopisiv :).

Polse kraćeg razgledanje potražili smo najbližu podzemnu stanicu, i otisli u hotel da se onesvestimo u krevet ...

Svo troje smo zaspali obučeni u sred popodneva  . Predveče  odlazimo u japanski restoran na suši. Suši se nije nikog dojmio ( doduse ćerka se odlucila za nešto konkretno .. tj rostilj, ali je rostilj ispao sladak...

Moj dragi i ja smo probali japanski pivo Asahi ... od sad kad treba da se fotografišem,umesto Cheeese ... vikaću Asahiiiiii :))) .

Posle večere se srećno povukli u krevet .

Subota :
Krenuli odmah ujutro u Versaj. Imali kupljene karte i  nismo čekali red :) .

Versaj .. je nešto kao iz bajke. Zamak ( ako to pripada klasi zamkova ) je ogroman i nakrcan slikama.. freskama.... nameštajem .... pozlaćenim krevetima etc.... stvarno ... neopisivo...osećaj, koji ostavlja bez daha.

Vrt  je ogroman .. a u njemu postoje mali zamkovi ( Veliki Trianon i Mali Trianon ). Veliki Trianon je napravljen za Mariju Antoanetu od ružicastog mermera . Slicno kao Versaj ali manje ..

Mislim da smo prešli 20 km ... i oko 17h, shvatili da nijedno od nas ne može dalje  . Odvukli se do željeznicke stanice i vratili na zasluženi odmor u hote. Uveče se pokupili i odšetali do Monmartra. Predivan vidikovac i pogleda na Pariz, sa najlepšom katedralom  u Parizu u bloku gde se okupljaju i gde su se oduvek okupljali  najveći slikari .

Posle kraće setnje , sledi večera i soping...ah, koja uživancija.Vratili se u hotel sa nadom da ćemo se oporaviti do sutrašnjeg dana.

Nedelja
Čim smo ustali otišli do Luvra. Ćerka je odlučila da obiđemo detaljno Egipatski deo i naravno deo oko Mona LIze. Egipatski deo je stvarno "preteran" ... predivne boje sarkofaga, maski ... delovi grobnica i jedna prava mumija .. Obišli i staru Grcku , koja je bila u blizini, kao  i Persiju....

Mona Liza....očekivala sam nešto bombastično..ali po mom ukusu ništa naročito...(slika je više provikana)

Pre me je oduševio Splav Meduze, Vicrtory,i  5 drugih Leonardovih slika(da ne nabrajam)...Uzeli smo "vodic" ( uredjaj sa slušalicama-otkucas broj ispod slike on ti na eng. ispriča sve  o toj slici ..-najprostije objašnjenje). Ostali u Luvru do 4-5 popodne, vratili se u hotel na odmor. Posle odmora otisli u Latinski kvart,koji je pun uličnih zabavljača, a posle u Notr Dame.Ćerka i ja smo se odlućile da ovog puta ne experimentišemo sa hranom i odlučile se za McDonalds a "tata" je otišao na večeru u Libanski restoran. Kaže da je hrana  ok, ali je  mislio da će biti više egzotičnija .

Ponedeljak :
Diznilend....... Neizmerno sam uživala tamo. Ne znaš gde da pogledaš .. ima predivnih atrakcija. Ideš čamcem po podvodnoj reci a svuda oko tebe lutke igraju u narodnim nošnjama iz raznih zemalja ... a pesma je ista .. " Its the small world " ali svako peva na svom jeziku .. Predivno i nestvarno .... Pa, Petar Pan, Alica u zemlji cuda, .....ufffffff.............

Ceo park je podeljen na četiri dela : Fantasy ( bajke ) , Discovery ( futuristički ), Adventure ( Indijana Dzons i Pirati ) i Frontier ( Indijanci i Kauboji ). Obišli smo ukupno 11 atrakcija  ..svaka je na svoj način lepa . Čeka se dosta u redovima.. ali tu nema pomoći. Vratili se nazad u Pariz oko 18h , odmorili se.. pa pravac večera..ovog puta u hotelu.

Utorak
U 10 sati nas već pokupili .. otišli na aerodrom ... malo kupovine u free shopovima i .. letenje nazad Popodne smo vec bili kuci..............

• Dzoli
    O mon ami Paris Paris.Lepo si nam napravila zazubice.Sreca Cali ne moze da cita pa da mi dosadjuje Dizniland Dizniland.
  • Ivy_Poison
    da,da, zbog Diznilenda cemo otici i moja cerka i ja vrlo brzo...hvala na ovom detaljnom opisu,sad znam sta me ceka ;)
  • Sarmy
    :))) Mogu zamisliti kako ste se umorili:) Treba dosta vremena da se obidje i sve vidi :))polagano:)Vazno je da ste obisli ono najvaznije i to u trku :) Inace uvijek su guzve i nikad bez redova, svugdje:))Pozdrav :))

Objavite svoj komentar

You must be a member of this group to post comments. Join now!